2006-06-01

efterträdare

Min alltså. Anställningsgruppen grävde fram en som garanterat blir toppen! Det känns väldigt skönt att inte lämna en tom plats, utan att det kommer en ny präst på min tjänst, och att han är riktigt bra. Ungdomarna kommer älska honom, och han kommer till en toppenförsamling, i alla fall ur just den aspekten.

Annars rör det på sig lite för mycket just nu. Jag slutar. Min kollega som vickar på "barnpräst-tjänsten" slutar (och där har de inte lyckats hitta en efterträdare, så det är härligt kaotiskt). Kyrkoherden sjukskriven på halvtid, en av de andra prästerna likaså. Ny präst på vuxentjänsten, ny diakon. Kanslichefen går i pension. Ja, ni fattar.
Känns inte helt bra att dra i det läget, men å andra sidan är det inte därför, och det har varit bestämt, och känt, länge. Fast jag kommer be mycket för min kära församling.

5 kommentarer:

Cecilia sa...

...och vi kommer att be för dig, och för din familj.

Maria sa...

Jag vet, vännen, och det är skönt.

Fru Babsan sa...

Men... men...
Jag har missat något fullständigt.

Vart ska du ta vägen? Jag tappar väl inte bort dig nu? Vi som just har påbörjat ett så himla fint samarbete :)

Maria sa...

Frukta ej, babsan, min vän. För det första flyttar jag inte till världens ände (trots vad alla stockholmsungdomar tycks tro...), utan "bara" till Skåne och där finns också internet, och för det andra slutar jag inte här formellt sett förrän sista augusti.
Och samarbetet....vill du, så vill jag ;o)

Fru Babsan sa...

Jag vill!!! :)
DuJag går snart på semester, men du kan väl maila nya uppgifter till mig när du vet var du hamnar.

Skåne skulle jag gärna bo i, för övrigt.