2010-02-09

avundsjuka är så klädsamt

En av mina konfirmander är i Thailand i flera månader.
En av mina vänner kom just hem från Egypten, en annan är på Kanarieöarna just nu.
Facebook uppdaterar mig obarmhärtigt med bilder och kommentarer, jublande statusuppdateringar och förnöjda suckar.
Och jag tittar ut på snön. Mina skor har hål som släpper in vätan. På morgonen är det kallt och jag vill inte gå upp. Och jag drömmer om sommaren.

Avundsjuka. Visst är det klädsamt? Men snart är våren här. Snälla Gud, snart?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket vinter är det.
Vi har liksom vant oss vid vintrar som bara är någon sorts slabbig fyramånader lång nejvember.
Men jo.
Snart blir det vår.
Jag vet det, för talgoxarna berättar det för oss, i morgonmörkret, när vi går till Dagis.
Och sällan har väl en vår varit så efterlängtad!

Madicken sa...

Den som väntar..får vänta länge. Men fåglarna har börjat så smått att vårdrilla här - sen har du ju den där awarden att hämta hos mig.
:)

Kjell Präst sa...

Det får gärna vara vinter ända in i april när den är så ljuvlig som i år!