2006-12-31

årets lista

(från Karin Långström Vinge)

Nyhet: Antje Jackelén blir biskop i Lunds stift.

Skvaller: Alla dokusåpor, samt allt om Linda Rosing. Jisses.

Plats: Skåne ;o)

Vardagsmys: Varm choklad och levande ljus.

Seger: Det är inte ok att låta bli att betala tv-avgift, eller ha "svart" arbetskraft.

Flopp: Valet, Saddam blir avrättad.

Författare: Orhan Pamuk.

Bok: Bibeln, alla års bok.

Film: En obehaglig sanning, förde äntligen upp klimathotet på löpsedlarna.

Skor: Mina Clarks-skor av kinamodell.

Väska: Min dessvärre avlidna bruna.

Plagg: Omlottklänning, i år igen.

Modehändelse: Victor och Rolf på H&M. Fast jag ville inte ha något av plaggen.

Designer: Hans J Wegner. Alltid.

Accessoar: Stora örhängen. Alltid.

Artist: John Legend.

Låt: No Party, Marit Bergman.

Hatlåt: Ingen aning.

Love-to-hate-kändis: (kopierar från Karin) Christer Sturmark (fast jag hatar honom verkligen inte men jag gillar inte hans åsikter).

Irriterande kändis: Väder-Tone och Ernst.

Tv-program: Rome.

Dokusåpa: Extreme Home Makeover. Alltid.

Sämsta dokusåpa: Folkpartiet och datorerna *ler* Annars den där otäcka Supernannyn.

Ögonskugga: Crémeögonskugga Nivea.

Mascara: Öh, ja vad heter den...Nån av L'Oreal i alla fall.

Doft: Kaffe, kanel och bebis.

Blogg-must-have: Könsneutral äktenskapsbalk (håller med, Karin).

Modevision av mig själv inför våren 07: Rätt så svartklädd, tror jag.

Att göra: Skriva romanen, uppfostra barn, älska familj, flytta igen.

Inga kommentarer: