2005-11-10

skjuta sig själv i foten

Jag fascineras av dessa anarkister och andra som tycker att det bästa sättet att väcka sympati och opinion för sin sak är att slåss, kasta ägg och sabotera hemsidor. Någonstans måste de ju ändå inse att det inte är särskilt konstruktivt, eller? På den förfärliga Green-demonstrationen igår kväll var det några som kastade påsar med vatten och ägg på folket som hade samlats, och det är ju bara trist. Framförallt för oss som inte håller med demonstrationen, det blir ju liksom vi som får skämmas.
Läste för några veckor sedan om någon nazistdemonstration där motdemonstranterna, som vanligt får jag väl tyvärr säga, hade uppfört sig så illa att folk som bodde i stan uttalade sig positivt om nazisterna! Snacka om att skjuta sig själv i foten.

Nej, egentligen är det ganska enkelt. Vi vet ju alla vilka dagar och tider nassarna vill gå ut och promenera. Sök tillstånd snabbt som attan, långt innan dem, för "deras" vägar. Samlas lugnt och värdigt, gå lugnt och värdigt, utan en massa masker och annat som kan få folk att bli ilskna. Visa att motkrafterna till intoleransen minsann är folk också, så ska ni nog se att den prydliga nassefasaden spricker. För får de inte uppmärksamhet av motdemonstranterna på ett sätt, måste de ju få det på ett annat, och hux flux får de byta den bruna uniformen mot en tjusigt randig (eller blå har jag för mig att fängelsekläderna är nuförtiden, får erkänna att bröderna Dalton-versionen är något coolare). Bara en tanke. Jag menar, det funkade ju för Gandhi och Mandela...

Inga kommentarer: