2005-12-15

prästflickor, se hit

Hämtade min nya, vackra prästskjorta idag. Det är ju, som jag tror att de flesta prästflickor (och -kvinnor) vet, ett elände att hitta snygga, funktionella och välsittande prästskjortor. Av någon anledning verkar fabrikanterna liksom utgå från att vi har långa armar och platta bröstkorgar...
Men förändringen kommer, om än långsamt. Här i storstaden är den stora favoriten Maria Sjödins Casual Priest-kollektion. Min nya skjorta är en dovt blå råsidentunika, hur fin som helst. Den ska jag ha på julafton!

4 kommentarer:

deeped sa...

Under min tid som präst tyckte jag inte ens männens prästskjortor var speciellt snygga...

Maria sa...

Sant, så sant. Men de är i alla fall gjorda för "manliga" kroppar. Till och med äldre karlpräster med tårtmage hittar ju skjortor som passar!

Anonym sa...

Ja nog är det svårt alltid. Förutom min fantastiska tunika i trikå från Maria Sjödins kollektion har jag faktiskt sytt om två Lindex skjortor. De är både snygga och sitter bra. Det är inte alltid man kan gå till skräddare...

Anonym sa...

hej! Håll ögonen öppna på www.ellenwistrom.se. jag håller på att ta fram en sötare kollektion i ekologiska tyger!