2008-05-09

det här med korta kjolar

Alltså, jag är verkligen ingen modeikon. Jag vet vad jag gillar, har hyfsad känsla för trender och framförallt vad som faktiskt passar mig, men ändå, det mesta funkar och jag reagerar rätt sällan över vad folk har på sig. Hey, jag bor i Malmö och på Möllan, här går det inte att gå omkring och förfasas.

Men ett antal gånger de senaste dagarna har min inre Prada-djävul, min snobbiga och överlägsna ytfixerade tant kommit fram. Och skälet har varje gång varit muskorta kjolar i kombination med strumpbyxor.

Först ska det sägas att vääääldigt få människor kommer undan med att ha superkortkort överhuvudtaget (undantagen är småbarn och några få modellslanka 17-åringar), och att det faktiskt är i stort sett nödvändigt att ha strumpbyxor till (av rätt uppenbara skäl, det förhindrar eventuella indiskretioner). Men.

Ska man ha så kort kjol (trots att man inte borde) ska man verkligen se till att grenen på strumpbyxorna 1. håller sig på plats och inte glider ner nedanför kjolkanten, och 2. inte är förstärkt och därmed syns oerhört väl (framförallt om 1 redan har inträffat).

En annan sak som inte heller är snyggt är leopardfärgade tights i kombination med shorts och decimeterhöga klackar. I själva verket är väl den enda gången som leopardmönstrade (eller något annat djurmönster) tights inte får en (mig) att tänka på...eh...working girls, är när de kombineras med trasiga jeansshorts och DrMartens. Men det är en helt annan gnäll-drapa.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja om de åtminstone använde dessa thigts som nu finns som är lite mer täckande. Ups monstret finns i oss alla...
Jag förfasar mig mest, eller blir orolig över dessa 14-17 åriga flickorna som nästan men bara nästan har en kjol eller klänning som sträcker sig ned över baken. Oj, en blurp till. Hoppas du har en härlig pingst!

Den där Andreas sa...

Haha! Väl rutet!

Anonym sa...

ha ha skojigt, ja mycket kan reta sig på :-) visst e det fint. Leopardmönster i alla former ger mig obehagskänslor förutom när det sitter på djuret ifråga. Där känns det ju ändå rätt "naturligt"
Peace!
/Bitte

Anonym sa...

Gud finns inte :) /Ellen