2006-09-27

firade...

...fössledag igår. Mycket avslappnad historia. Jobbade relativt kort, handlade, och gjorde sedan tårta (fuskvarianten med köpt botten och pulverchokladfromage) med gårdens barn.
Dottern: "Maaaammaaaa, jag vill hälla."
Annat barn 1: "Jag med!"
Annat barn 2: (ohörbart bakom nappen, men troligtvis något i stil med barn 1)
Ömma modern: "Ok. Häll mjölken, K."
Dottern: "JAG VILLE HÄLLA!"
Ömma modern: "Varsågod S (dottern), häll pulvret."
Annat barn 2: (ohörbart bakom nappen, men indignerat och troligtvis något i stil med dotterns andra uttalande)
Ömma modern: "Kan inte du röra, C?"
Dottern: "JAG VILL OCKSÅ RÖRA!"
Och så vidare...

Men tårtan blev god och rimligt populär bland gårdens barn (och vuxna).
Sen åkte jag iväg på mitt första kinesiska-kurs-tillfälle, och när jag kom hem hällde maken upp gott vin (Adobe, ekologiskt chilenskt, rekommenderas) och gav mig den här presenten. Härligt!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

GRATTIS! i efterskott Maria.
Jag försökte ringa dig i tisdags, men du svarade aldrig...
blivit av med mobilen? bytt nummer?!
Grattis iaf. kramkramkram!!!

Maria sa...

Näe, jobbade hela dagen (nästan) och glömde den sen på ljudlöst... Ringde faktiskt tillbaka en gång, men typiskt nog kunde jag inte få tag på dig då ;o) Nåja, tack iaf! Stor kram, nu ses vi snart!