2006-09-22

"ledig"

Sitter framför datorn och kollar upp det lokala bibliotekets öppettider. Barnet och jag tänkte gå dit efter dagis, men det har bara öppet till 15...hm... Det är det värsta med att bo utanför en större stad så här - ingenting är nära, och det som trotsar den lagen och faktiskt befinner sig på gångavstånd har öppet på knasiga tider.
Nåja, det blir väl nåt annat då. Så längre hon håller sig på bra humör går det mesta.

Sovmorgonen som var emotsedd försvann i ett moln av hysteri och raseri (från dotterns sida) och växelvis kampvilja och uppgivenhet från makens. Det blev fred innan dagis, men hjälp, vad arga de var.

Dagens schema: baka bröd, fixa inbjudningskort till dotterns kalas, ring adoptionsutredare, träna (om jag hittar mina skor). Ledig? Pyttsan. Men jag kan spela musik hur högt jag vill (iTunes är fina grejer) och jag bestämmer själv i vilken ordning jag gör allt. Det är de små segrarna som räknas.

Inga kommentarer: