2007-11-25

happy days

Jag har haft en riktigt härlig helg, precis som jag hoppades.
Fredag: kom till Växjö, där syster yster väntade på stationen. Vi åkte hem till henne, åt pizza och såg den enda riktiga stjärnan åka ur IDOL.
Lördag: Upp sent. Framåt ettiden var vi nere på stan, och så fick jag en härlig massage. Efteråt fikade vi, sedan gick vi till Smålands museum och såg Elisabeth Ohlson Wallins "In Hate We Trust". Enormt vackra foton, med en otäck, otäck verklighet bakom.
Efter detta, och lite gluttande på glasutställningen de också hade där, åkte vi hem och lagade god middag. Sedan valdes det kläder och fixades, och så tog vi bussen till stan och Kafé Deluxe, vilket var ett trevligt uteställe med mycket blandad publik. Jag var inte äldst, men så himla många över 30 var vi inte. Vi dansade och hade jättekul ända till klockan två, då vi hoppade på nattbussen hem.
Söndag: Vaknade lite tidigare än jag önskade, men syster yster gjorde scones och allt var förlåtet. Jag duschade och packade väskan, och 12.12 satt jag på tåget hem.
Väl hemma slappade jag i några timmar, läste min bok (Sophia McDougall's Rome Burning), och så småningom gjorde jag i ordning mig och traskade iväg hem till kyrkoherden för mysig middag där tillsammans med större delen av arbetslaget.
Och nu, några timmar senare, dricker jag te med maken. Jag har pussat på den sovande dottern och bara längtar efter att gosa med henne i morgon.

Bra helg. Kanske inte så mycket domssöndag förvisso, men bra helg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att du hade det bra hjärtat mitt!! det får vi allt ta och göra om snart =D och då blir det sivans! love you systeryster ses snart! puss