2006-05-05

aktivitetshysteri...

Närhelst jag och drömbarnet är själva någon eller några dagar, det händer väldigt sällan, utbryter aktivitetshysteri. Det är ju jag som driver det, det är jag medveten om, jag är helt enkelt inte det minsta bra på att bara ta dagen som den kommer, slappa i soffan och leka lite här hemma.
Alltså var vi ute ur hemmet runt halv elva, och åkte in till stan där vi målade, lekte, läste och trädde pärlor på Rum för barn, åt glass, köpte uteleksaker, lunchade och bara allmänt njöt av alla storstadens förströelser ända till femtiden på eftermiddagen.

Och i morgon står kanske barnets första biobesök på schemat. Är vädret som idag kanske Skansen lockar mer, vi får se. PÅ söndag är det i alla fall Moderna museet och lite mer målande som gäller, tror jag.

Det är lustigt hur föräldrar får olika roller. Maken är den lugne, den man slappar och leker med hemma. Jag är utflyktsföräldern, den busiga men också kramiga.

Inga kommentarer: