2006-05-09

cirkus

Och för övrigt (i ett fåfängt försök att undvika det oundvikliga, dvs jobba trots värmen, bloggar jag lite till) hade vi ledaravslutningsutflykt igår, och det hemliga målet var...Cirkus Cirkörs cirkusskola i Alby!

Det var jättekul! Vi provade trapets, klättra i tyg, gå på lina, jonglera, devilsticks och diabolo (båda synnerligen lämpade för kyrklig ungdomsverksamhet...*ler*), akrobatik, gjorde mänskliga pyramider... Svettigt, jobbigt, men verkligen riktigt roligt!

Och nu ska jag verkligen köpa jongleringsbollar.

2 kommentarer:

Fru Babsan sa...

Min man har lärt sitt jonglera under sonens cirkusskola och själv börjar jag bli en fena på att få snurr på en tallrik på en pinne.

Cirkus ÄR kul!

Maria sa...

Visst är det! Har lovat dottern att vi ska gå så snart det dyker upp en cirkus här, ett löfte som jag bröt för en vecka sen då företällningen började kl 19, vilket skulle medföra missad läggtid för henne med minst två timmar - inte möjligt.
Jag får väl jonglera för henne hemma... ;o)
Det där tallrikstricket provade jag aldrig, bestämde mig för att fokusera på bollarna, men det såg häftigt ut!