2006-08-29

sista dagen

Jaha. Det här är sista dagen i den här församlingen.
Just nu är det lite "jaha", det har väl inte riktigt sjunkit in ännu. Fem och ett halvt år har jag varit här, detta är platsen jag vuxit upp på.
Här har jag fått prova nya saker, och lärt mig gå in i och uppskatta en del gammalt. Här har jag fått ansvar, men också fått vara en del i en större helhet.
Här har jag navigerat höga vågor när det stormat, men också njutit av medvinden. Då och då har jag slitit hårt, men jag har också legat på gräsmattor och tittat upp på en klarblå himmel.
När jag kom hit var jag verkligen en prästflicka. Nu är jag präst.

Så - tack, underbara församling. Tack alla människor jag har mött som har gett mig så mycket. Tack för kritik och uppmuntran, för skratt och gråt. Tack för gnisslande tänder och varma ögon.

Det har varit en bra tid. Nu går jag vidare.

Inga kommentarer: