2008-03-10

luften är full av bollar

Det är mycket i prästflickans liv just nu. Påsken närmar sig som bekant med stormsteg, vilket naturligtvis påverkar en kyrkmänniska en hel del.
Jag är synnerligen trött på att fasta, men nu är det mindre än två veckor kvar, så jag (vi) håller ut.
Jag väntar på slutgiltigt besked om Amerikaresan, och det bör komma i morgon, så håll gärna tummarna!
I morgon kväll ska jag också gå och se Riverdance med min mor, vilket ska bli mycket trevligt. Mest för att det är något trevligt att göra med mamma, själva Riverdance-grejen känns lite...gammal, men det blir nog kul.

Och just det ja, förra veckan var jag på en tvådagars streber-kurs. Nej, inte riktigt, men två dagar om arbetsmiljölagstiftning, arbetstidslagstiftning och dylikt, för chefer, fackliga förtroendemän och -kvinnor samt sådana som ska vicka som chefer (dvs sådana som jag). Det var faktiskt riktigt intressant och givande. Jag åkte dit med låga förväntningar, men de kom tack och lov helt på skam. Skönt.

Inga kommentarer: