2008-11-16

en fånig enkät

Jonatan uppmanade mig att svara på detta, i någon slags galen överskattning av mitt minne... Nå, vi får väl se.

Första gången jag...

åt tacos: Måste ha varit i mellanstadiet någon gång, tror jag. Mamma har aldrig varit negativ till att testa nya saker och smaker, så hon var säkert snabb på att plocka upp det.

körde bil: Väntar jag fortfarande på. Nej, jag har inget körkort.

sov i tält: Eftersom nämnda mor fullständigt avskyr allt slags campande, var nog första tältnatten i samband med något scoutläger. Kan jag ha varit tio eller så?

drack alkohol: Säkert någon gång när jag fått smaka hemma. Men första gången det gjort intryck både på mig och modern, var när jag kom hem fråm klassresan i nian och sade "mamma, rom och cola är ju riktigt gott!", något hon sedan berättade för sina förfasade kollegor i lärarrummet.

fick ett jobb: Om man inte räknar diverse prao's och dylikt, hade jag inte ett "riktigt" jobb förrän jag blev församlingsassistent på 25% under studietiden i Lund. Måste varit 1996, innan jag flyttade till Malmö (och så småningom lämnade över jobbet till just Jonatan! korrigering: jag fick det efter honom, det visar sig att J har bättre än minne än vad jag har... ;).

stod på en scen: ingen aning.

svimmade: När jag ramlade av cykeln i mellanstadiet. Jag har inget som helst minne av flygturen över styret eller landningen, men jag minns hur jag blev hittad alldeles blodig.

svarade på en fånig enkät: Jisses. Inte den blekaste aning. Jag gillar ju enkäter och memen och dylikt, så det har blivit en och annan genom åren.

Och vem ska nu uppmanas vidare...? Miriam, så klart, hon älskar också sånt här. Och kanske Karin, så fortsätter jag "kvinnliga kollegor till Jonatan"-linjen ;)

3 kommentarer:

séra Jónatan sa...

Maria: var det inte så att det var jag som lämnade det arbetet till dig? 1996 blev jag informationsassistent hos Studentprästerna i Lund efter att ha varit församlingsassistent.

Maria sa...

Hm...spännande. Jo, du har säkert rätt. Jag hade jobbet läsåret 96-97tillsammans med Hanna, och det var nödvändigt eftersom jag hade flyttat till min nya dyrare lägenhet då. Och sedan slutade jag eftersom jag flyttade till Malmö.

Ändrar!

Karin sa...

Färdig! :)