2006-10-02

det allmänna prästadömet...

Konversation på väg till dagis angående barnets splitternya Barbie.

Prinsessan: Igår föddes min Barbis. Med rjosa hår!
Den ömma modern (lagom förstrött): Mhm.
Prinsessan: Och då döpte jag henne!
Den ömma modern (plötsligt intresserad): Jaha?!
Prinsessan: Ja, och så frågade jag om någon vill hjälpa till.
Den ömma modern: Att hälla upp vattnet menar du?
Prinsessan: Mm, och du ville det.
Den ömma modern: Ja, det är klart att jag ville.
Prinsessan: Och sen tvättade jag Barbis!

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Hmmmm..
En smula frikyrkligt eller?
Det är märkligt vad den skånska lantluften kan göra med barn. Kul var det iaf.
Hälsa grattis från mig
Kram

Maria sa...

Nääää, att dopet tvättar rent från synd är ju fullständigt svenskkyrkligt. Och det allmänna prästadömet håller vi ju fast vid, i teorin åtminstone ;o) Så önskedrömma kan du ju, men...*ler* Men jag ska hälsa henne. Kram!