2006-10-13

stockholm

Tog en sväng upp till den forna hemstaden för att bli avtackad.
Det var roligt att träffa kollegor och vänner igen, men på något sätt också skönt att konstatera att det inte längre är min plats. Men det är en plats som alltid kommer finnas i mitt hjärta.
Spridda höjdpunkter:
* en underbar mässa tillsammans med kollega E, som också avtackades,
* helhjärtad, ordet som gavs mig av kh,
* den vackra stolan ungdomarna hade gjort åt mig,
* en lång och mysig frukost med några av ungdomarna,
* mosaiktavlan M gav mig,
* k-märkt av älskade B,
* mingel på taco-kvällen,
* tårfyllda kramar, lååånga kramar,
* mycket kärlek.

Dessutom fick jag äta middag med J och sonen E (min svärson!), och sedan tillbringa hela torsdagseftermiddagen med henne. Det var härligt, jag saknar henne mycket. Vi såg Uppenbar(a)t och tyckte båda faktiskt om utställningen. Den är tankeväckande och bitvis mycket vacker, någon gång lite skrattretande eller löjlig, men hela tiden intressant. Se den, och låt din bild av Jesus fördjupas.

Inga kommentarer: