2006-10-01

trööööött

En hel helg av jobb senare... Vissa saker kommer jag ihåg tydligare: härliga dop, en vacker vigsel, otur med bussar, och att det är jättesvårt att resa sig från knästående med ett något för långt röcklin...

I morgon fyller underbarnet tre år! Och den enda saken hon verkligen har önskat sig är "en Barbis med rjosa hår". Nå, som den push-over till mamma jag är har jag inköpt en Barbie med rosa hår. Inte för att jag egentligen gillar dem, men jag vet ju också att hon kommer leka jättemycket med den.
Det är lurigt med leksaker. Ganska många håller intresset i ett par timmar, sen ligger de bortglömda i en låda i månader. Och inte är det nödvändigtvis de tjusiga pedagogiska leksakerna som väcker entusiasm längre än så, utan det kan lika gärna vara en timglasformad amerikansk plastprodukt vars enda ursäktande drag är att de numera har riktigt coola jobb och lika gärna brunt eller svart hår som blont.

Nåja. Det ska i alla fall bli jättekul att fira sötnosen. Men nu ska jag snart soooova...

Inga kommentarer: