2007-02-03

lite av vart

Jaha. Melodifestival igen. Luuk är kul, om än inte jättekul. Melodierna sådär, tycker jag, inget som sticker ut. Och ärligt talat, Addis Black Widow, hjälp vad falskt det var.

Och lägenhetssökandet går vidare. Nu är vi mitt uppe i budgivning på en charmerande trea vid Möllan. Hoppet lever, det borde kunna gå vägen den här gången.

Ska ju skriva predikan i kväll också. Kyndelsmäss. Snacka om lapptäcks-söndag - det är både tema ljus, kyrkomusikens dag och jungfru Marie kyrkogångsdag. Risken att bita över för mycket är överhängande. Men Johannes får nog min röst, den alternativa predikotexten är härlig.

2 kommentarer:

kantorn sa...

vad säger det om en kantor som inte vet att det är kyrkomusikens dag? Vem är det som bestämt det?? Jaja, skyller på min sjukskrivning :-)

Maria sa...

Tja, har den inte alltid varit det? Stor grej i min församling iaf, alla kantorer i tjänst, körkonserter mm. I hemlighet bryr jag mig inte så mycket, officiellt pläderar jag för en rik kollekt till kyrkosångsförbundet ;o)