2007-02-11

vilken skön helg

Har varit långledig.
I fredags morse tog jag mig trots detta till jobbet, och belönades med ett barskt, men ändå relativt vänligt, "du ska inte vara här!" av chefen. Men när jag förklarat att det endast var för att faxa mitt anställningsbevis till banken för bolånets skull, blev han riktigt glad :o)

Sedan åkte jag till Köpenhamn för lunch med min norska kompis, som jobbar där i några månader. Jag har saknat henne mycket, och det var härligt att ses igen.

Efter att vi hade skiljts åt drav jag omkring på stan ett par timmar, och sedan mötte jag kompis nummer två, som just har bosatt sig i Köpenhamn efter att ha befunnit sig i diasporan ett tag (läs: Småland). Vi shoppade lite, sedan åt vi på Wagamama, och sedan åkte vi hem till hennes läskigt tjusiga paradlägenhet i Fredriksberg, dår vi fortsatte prata, för att så småningom somna vid tolvtiden.

Lördag började med tillbakatur över sundet, den här gången i vännens bil, och sedan mötte jag upp med familjen i Malmö. Jag och dotra åkte därefter hem till mamma, medan maken roade sig med företagsmöte/sociala begivenheter.

Och idag söndag har ju knappt börjat, men vi har hunnit med att ta oss hem, och barnet har varit på gympa.
Bra helg.

Inga kommentarer: