2007-10-16

glad

Jag blir på så härligt bra humör av att plugga kinesiska. Varje tisdagskväll kommer jag hem med ett stort leende. Det riktigt känns att hjärnan får något att bita i. Tecknen är roliga, tonerna luriga och uttalet emellanåt tungvrickande knepigt, men det är kul! Jättekul faktiskt. Jag är rätt svag för så främmande språk som möjligt, och med kinesiskan har jag ju kommit en bra bit på vägen mot totalt annorlunda.

Andra saker jag blir på riktigt bra humör av:
* spontana kramar och pussar från dotter och make
* att pyssla
* klar höstluft
* mäktig körmusik
* snärtig dialog i bra tv-serie
* spännande samtal om tro och liv
* oväntade besök av vänner
* att cykla
* att inte ha bråttom, utan kunna ströva
* småspydiga Jesuskommentarer i mötet med fariseer och andra självrättfärdiga personer

Och massor med andra saker så klart!

2 kommentarer:

Karin sa...

Kinesiska! Spännande!

Evas blogg sa...

Hej! Har varit in och läst lite här hos dig. Låter spännande med kinesiska. Svårt att lyssna till men vackert skrivet, rena konsten. Jag har en kopmis som kan japanska och jag har lärt mig några tecken, så roligt att försöka sig på att skriva.Hälsar Eva