2007-10-23

klagovisa

Herre, det är inte roligt idag. Det vet du, antar jag. Igår var det riktigt jobbigt, snuvan ville bara inte släppa, och tröttbrytet kom också mycket riktigt vid niotiden, efter 12 timmars arbetsdag med kontinuerlig snuva och kliande ögon.
Du såg nog hur jag grät.
Det blev en tidig kväll, men i morse, när jag vaknade, var demonen fortfarande bredvid. Storflinande petade den till näsan min, och snuvan återvände. Gud, jag blir så trött. Kan du inte befria mig från det här? 20, nej 23, år av snuva flera gånger i veckan, jag vill inte mer! Jag är inte stark, jag orkar inte. Inte utan din hjälp i alla fall.

Ja, det känns lite bättre just nu. Inget kliande. Just nu. Huvudet är tungt som ett bowlingklot, och dagen framför lång och full med uppgifter. Herre, hjälp mig genom.

Inga kommentarer: