2008-01-01

sammanfattningarnas tid

Så här runt nyår brukar ju året sammanfattas. Så icke här, än i alla fall. Däremot tänkte jag ge mig på en liten sammanfattning av tankar, känslor och annat intressant (ur ett totalt navelskådande perspektiv) de senaste, typ, två veckorna...

Så vecka 51-52 var alltså:

* stressiga. Mer mentalt än faktiskt. När väl julvandringar, krubbvisningar och alla planeringsmöten är avklarade är det bara att köra på, men mentalt har det varit lite stressigt.
* frustrerande. Hela Bhutto-grejen. Allvarligt frustrerande och tragiskt. Visst, den goda Benazir var verkligen inget helgon, men ändå, det kändes som att någonting ändå var på väg att vända. Men icke. Usch. Även situationen i Kenya gör mig frustrerad och ledsen.
* trevliga. Jag gillar jul! Jag gillar till och med att handla julklappar i sista minuten. Det är trevligt att önska varandra god jul, det är härligt att ses igen. Det luktar gott hemma, och man får dricka hur mycket must som helst (eftersom det typ inte är läsk, egentligen... ;o).
* sorgliga. Av personliga, familjerelaterade skäl.
* trötta. Se punkt 1,2 och 4.
* familjefyllda. Den lilla familjen har mått bra av att vara tillsammans, men nu börjar det slita lite. Dagis för dottern fr.o.m. torsdag, det blir nog skönt för oss alla.
* godisstinna. Nu får det vara nog!
* pyssliga. Mm, jag gillar pyssel!
* fromma. Det faller sig naturligt så här kring jul. Vi har pratat om stjärnor och Jesus, varför man ber och vad olika ord betyder. Vi har gått (och lett) massor av gudstjänster och konserter. Och så har vi naturligtvis sjungit en hel massa, vi gör det i den här familjen.

Jaja, vi får väl se om det kommer fler sammanfattningar så småningom. Gott nytt år till er alla i alla fall!

2 kommentarer:

Madicken sa...

Det har sannerligen varit mycket nu och jag önskar dig ett gott nytt år!

Maria sa...

Tack! Och detsamma!