2008-04-11

förväntan

Detta ska bli en så rolig helg!

I morgon ska jag och maken på en god väns 40-årsfest, och temat är hårdrock! Lite åldersnoja? frågar sig vän av ordning. Njae, tror jag, han bara är sådan, och det är ju bara att konstatera: 80-talets hårdrockande tonåringar är nu nästan medelålders, och det tidiga 90-talets klubbkids drar Urban Jungle-barnvagnar på stan (i samma neonfärger som de hade på tröjorna på rave-festerna, hihi). Men musiksmaken ändras inte nödvändigtvis för det. Jag lyssnar fortfarande på mycket av britpopen som gjorde mig så glad under mina studentår, och då och då plockas en gammal Madonna- eller Simple Minds-skiva fram. Blandat med all modern singer-songwriter, americana och de eviga favoriterna U2.

Ehm, just det ja, helgen var det, ja. Hårdrocksfest alltså. Vi har tillbringat en hel del tid med att leta kläder och accessoarer, och idag hittade jag, klang och jubelsång, en riktigt gammal sliten Kiss-tröja på UFF. Parat med tuperat hår, nätstrumpor och jeanskjol kommer jag nog känna mig 80-talssnygg på rätt sätt.

Dottern tillbringar lördagskvällen och -natten hos några goda vänner, och när vi på söndag förmiddag hämtar henne, kommer vi dras in i en skattjakt som kommer föra oss till två av de skånska slotten, och innehålla polska språkutmaningar, ondskefulla godsherrar, kakao och lite Linné. Men mer om det kommer senare! Kul ska det bli i alla fall!

Nu är det verkligen sängdags. Det kommer krävas lite extra energi den här helgen.

Inga kommentarer: