2008-04-17

så lätt

Jeez fick ju tjata länge angående facebook, men när jag nu varit med ett bra tag finns det mycket som är bra, och annat som är fjantigt (men en del av det gör jag ändå).

Idag upptäckte jag ett mycket fiffigt sätt att använda fb på. Jag bara skrev en liten önskan om lunchsällskap i min statusrad, och inom en timme hade två intressanta och roliga luncher anmält sig (bland mina vänner, det handlar inte om nån slug dating-ploj). Kul! Det blir ju så sällan av att man verkligen hör av sig, men fb gör det så lätt.

Och ja, jag är väl medveten om att facebook inte är "inne" längre, men varför skulle jag börja bry mig om sådant nu när jag aldrig gjort det tidigare?

4 kommentarer:

Cecilia sa...

smart...
har aldrig tänkt på den funktionen...
hmmm... så många möjligheter som öppnar sig!
Tack

Maria sa...

Precis! Och idag kläckte jag och en kompis en fortsättning - man kungör plats och tid för lunchen, och så får vem som har lust komma dit och ansluta. Kunde bli hur intressanta luncher som helst!

Per Westberg sa...

Och jag hittade Fredrik Strages artikel om Sturmarkarna tack vare din Facebook.

Maria sa...

per: se där, fb har ännu fler positiva sidor ;o)