2008-04-04

oh frida!

För det mesta ser jag inte (längre) Så ska det låta, men med ett glas rött vin i handen och en enormt ledig lång kväll framför mig, var det den bästa underhållningen i utmattningen just när dottern gått och lagt sig, och jag säger bara "Oh Frida!". Vilken sångerska! Vilken röst och vilken utstrålning! Ingen har väl missat Release me, men allt sångerskan från Oh Laura gjorde, gjorde hon fantastiskt. Det blir väl bara att pallra sig ut och köpa deras senaste skiva, inser jag, men allra, allra mest skulle jag vilja ha en skiva med de stora countryklassikerna sjungna av just Frida Öhrn, hennes version av Jolene var hur bra som helst.



(Fast lite synd var det att sångaren från Hammerfall, Joacim Cans, gjorde en så svag insats, det hade varit kul att höra honom mer. Men nog skänkte han ytterligare mys till ett av tv-världens absolut oförargligaste program med sina snälla ögon och ständiga småleende. Och Brolle är riktigt duktig. Och det enda jag inte riktigt gillade med Frida var hennes klänning. Fast det är roligt att hon ser ut som en blandning mellan Helen Hunt och Laura Dern.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst var Frida fantastisk! Jag kommer också att rusa iväg o köpa skivan av henne nu, då jag tidigare har missat henne totalt. (Förutom "Release Me" då, som figurerat på radion.) Men nu är suget stort att inhämta mer av Frida. Hon var kanon!

Anonym sa...

Nu var jag ju tvungen att se programmet på webben efter att ha läst ditt inlägg och jag håller med om det mesta du skrev :) Men jag tycker Brolles/Lindas American Trilogy är värd att nämnas, den är grym och dom gjorde den magnifikt! Fast man kanske måste vara inbitet Elvis-fan för att uppskatta det så :p

Maria sa...

simon: Nä, jag håller helt med dig, framförallt Brolle var hur grym som helst. Men det visste jag sedan tidigare (även om den rösten från den killen aldrig upphör att förvåna mig), så Frida var den stora behållningen bara genom att överraska mig så.

kantorn sa...

Håller med. Hon har ett skönt "häng" utan att vara släpig. Och ett litet knarr i rösten som gör den personlig. Gött!