2006-04-11

the end is near

Idag hände det. Till slut. Jag sade upp mig.

Inte för att jag inte trivs. Trots viss frustration emellanåt, är detta verkligen ett toppenjobb i en bra församling, med fantastiska arbetskamrater och ännu underbarare ungdomar som jag kommer sakna så det gör ont.
Utan för att det är dags.

Dags att röra på sig, söka nya utmaningar.
Dags att ge lillan möjlighet att träffa mormor, morfar, farmor, farfar, kusiner mfl oftare än någon gång om året.
Dags att bo större än en 2,5:a.

Och idag skrev vi på avtalet om försäljning av vår lägenhet. En ung kvinna vill ha den, blev förälskad vid första ögonkastet.

Så nu ska vi bara hitta jobb också. Lägenhet har vi redan, här. Och en fyra med trädgård kommer inte vara fel till sommaren.

7 kommentarer:

Göran Koch-Swahne sa...

Lycka till alla 3!

Maria sa...

thanx! bär inte söderut förrän i juni, men vi behöver ju lycka vi kan få ;o)

Vonkis sa...

Lyckat till! Det känns väl bra nu när beslutet är taget och verkställt?

Oj, vad det där lät hårt och fingerfiftande, men så var det inte menat.

Det låter verkligen inte fel med en trägård, det är en av mina drömmar, att ha en trägård att springa runt i under somrarna.

Therese sa...

Åh, nu blir jag avundsjuk! Lycka till!

Unknown sa...

All lycka!

Arbetslösa präster är ju ännu ett okänt begrepp, så jag antar att din oro är rätt nära "noll".

/H.

Maria sa...

håkan: njae...det finns arbetslösa präster. Oftast finns det också goda skäl till varför de är arbetslösa, så det är en skara jag inte gärna sällar mig till. Men jag är inte så orolig, är lite för from för det *ler*, jag menar, fåglarna och liljorna oroar sig ju inte, så varför skulle jag...

Alla: Tack för alla lyckönskningar!

Anna Lindén sa...

Hej prästflicka!
Skälet till att det finns arbetslösa präster, i alla fall i Stockholms stift, är väl att det har vigts flera än det finns tjänst till. Dessutom är det många från andra delar av landet som, av en eller annan anledning, söker sig till Stockholms stift. De tjänster som utlyses kan nog i alla fall räkna med 10 - 15 sökande. Själv har jag tröttnat på arbetslösheten inom Svenska kyrkan och sökt mig till Finland.

Med vänliga hälsningar
Anna Lindén