2006-04-11

håhåjaja

Linda Skugge... Så tråkigt. Jag menar, jag hade ändå slutat läsa dig för ett tag sen, någonstans när jag insåg, precis som du verkar ha gjort och nu offentliggjort, att du politiskt och familjemoraliskt (skumt ord) ligger betydligt närmare kristdemokraterna än någonsin vänstern.
Det är bara så tråkigt. Blir det enklare för de engagerade tjejer runt omkring i landet nu, när du, deras uppenbarligen helt oförtjänta idol, går ut och kallar dem dårpippis? Kommer de vara mer värda som människor i dina ögon när de tvättar bort sminket och söker in på Handels?
Jag citerar en av kommentarerna på krönikan:

"Nu slutar jag kalla mig kvinna, eftersom man får lägre lön då, och det är inte bra.

Nu slutar jag kalla mig medelålders, eftersom folk bara tror att jag är överviktigt och sitter och tankar lådvin.

Nu slutar jag kalla mig italienare, eftersom alla utgår från att jag har ett jäkla temperament...

Låt oss alla bli vita 25-åriga svenska män och slippa alla fördomar!!!"


Det är bara så tråkigt, men mest för din skull, Linda. Själv överväger jag att börja sminka svarta tårar. Då kanske folk skulle sluta utgå från att jag är en sällsynt "normal" person, och börja intressera sig för min insida lite mer...

1 kommentar:

Vonkis sa...

Jag har bojkottat expressen och därmed även Linda Skugge, sedan tidningen publicerade bilder på Hagamannen. Helt ärligt saknar jag varken tidnigen, Lindas krönikor eller blogg.