2006-04-20

skådar ljuset i tunneln

Lägret avklarat. Fantastiskt på alla sätt och vis, guldupplägg med stilla veckan, det gav så oerhört mycket, i samtal och närhet.
PÅsknattsmässan var, som vanligt, absolut underbar. Döpte fyra konfirmander mitt i påskens jublande lycka.

På lördag och söndag är det konfirmationer som gäller. Tre grupper, och jag konfirmerar dem alla (fast två i samma gudstjänst). Det ska bli jättekul, och slitigt.

För att belöna mig själv åker jag till Uppsala nästa vecka och går "Serving within the Anglican Communion"-kursen. Det ska bli spännande, ser verkligen fram emot det.

Men först, i morgon, för första gången på två veckor, ledigt. Aaaaaaah.

3 kommentarer:

Vonkis sa...

Du är verkligen väl värd ledigheten. Jag hoppas att vädret blir bra så att du slipper vara inne hela dagen. Om du inte vill det så klart. Vara inne alltså...

Maria sa...

Tack! Och bra väder? Strålande sol från klarblå himmmel...tror att min sedvanliga "nu är jag ledig-latte" nog faktiskt kan intas på uteservering idag! Hurra!

Unknown sa...

Tillfälle till återhämtning är av omätlig vikt.

En bekant som jag inte träffat på över 1,5 år ansåg att min akuta ichias som slutade med ambulansfärd och sjukhusvistelse, var kroppens sätt att säga: "Nä, Håkan nu får du f@£$n i mig ta och lugna ner dig".

En klok kvinna.

:-)

/H.