2006-01-01

2006

Saker jag hoppas på under 2006:

* gullungen utvecklas som hon ska till än större söthet, smarthet och skojighet,
* ett trevligt tioårsjubileum den 20:e augusti,
* ett bra nytt jobb,
* roliga politiker- och kändisskandaler (till skillnad från en del under 2005, som bara var tragiska). Exempel: kungens älskarinnor går ut med sina berättelser, fler actionskådisar blir guvernörer i USA (vad sägs om Steven Seagal i Massachusetts, eller Jean Claude van Damme i Texas?), Ebba von Sydow blir hedersdoktor, Jan Björklund och Mauricio Rojas blir ihop... eller något annat skojigt av dylik kaliber,
* bra ny ärkebiskop,
* ny kvinna som biskop,
* god hälsa till mig och mina kära,
* trevlig utveckling på syskonfronten,
* inga katastrofer och
* fred i Mellanöstern.

Fast några löften tänker jag inte inlåta mig på. Onödigt att ge sig själv fler skuldkänslor man inte behöver.

Inga kommentarer: