2006-01-14

ouff

Har haft julgransplundring idag. 220 pers som ska dansa runt granen, fika och förhoppningsvis vara med på andakt, samt träffa tomten och få en godispåse. Detta parat med oklar ansvarsfördelning, jordens godaste bullar och faktumet att hälften av dessa människor är barn, bäddar för en svettig eftermiddag. Men nu är det över. Det gick i stort sett bra, behövde inte åka till akuten eller ens plåstra om någon och alla inblandade skötte sina åtaganden någorlunda bra.

Nu ska jag hem och stirra tomt framför mig i en timme. Sedan leka med barnet, och ikväll ska jag se reprisen på Commander in Chief.

3 kommentarer:

Therese sa...

Vi hade bara drygt 40 personer på våran julgransplundring, men det var väldigt trevligt =)Live musik med dragspel, trummor och piano.

Vonkis sa...

Jag har aldrig försått varför tomten ska vara med på julgransplundringarna. Ska har symbolisera de vise männen?

Sedan undrar jag om det inte är någon mer än jag som stört sig på att det alltid är Commander in Chief på fyran och att de alltid visar de två första avsnitten. Har de inget annat att sända?

Maria sa...

essimjau: Älskar ditt nick! 40 pers låter lagom, tycker jag, då hinner man ju faktiskt se alla. Nästa år sätter vi maxgränsen lägre (men dessvärre inte så lågt).

vonkis: Precis. Avsnitt tre och fyra, tack! Men de kommer ju i kväll, och jag antar att någon slags normalvisningsläge därmed infaller.
Tomten ja... det värsta är att den utannonserade "överraskningen" nu alltid är tomten. Det hade varit ganska skojigt om det verkligen blev en överraskning, dvs tomten inte kom...*ler*
("Jag vet, vi ger honom ett straff! Då skulle han bli överraskad." Yrrol)