2006-01-30

ledarläger

Har varit på ledarutbildningsläger i helgen. Är följaktigen trött. Men nog inte lika trött som de stackars förstaårsledarna som under två dygn utsattes för pass om:
sjukvård, bibelstudium, människosyn, hantverk, lekar, kommunikation, sång, gudsbilder, isvett, pyssel, massage..., och ovanpå detta mässa, ett antal andakter, mat och alldeles, alldeles för lite sömn.

Men oj vad roligt vi hade. Vi var tre präster, två församlingspedagoger, en fritidsledare, en församlingsassistent och en musiker, och 27 ungdomar som ville lära sig allt om junior- och konfirmandverksamhet. Ibland (ganska ofta) har jag världens bästa jobb! Behöver bara påminnas om det ibland...

4 kommentarer:

Vonkis sa...

Åh vad jag saknar att vara barnledare i kyrkan! Jag ska nog ta tag i det när jag har ett fast jobb och vet att jag blir kvar i stan.

Maria sa...

Gör det! Om inte annat kan det ju hjälpa dig att rota dig (och kanske inte läsa ÖA varje dag ;o)

Karin sa...

Mmmm..tråkigare kan man ha på jobbet, som jag brukar säga. :)

Maria sa...

Mmm, just nu ser jag fram emot sportlovslägerledarsamling i badtunnan med utsikt över Åreskutan... Som sagt, sämre kan man ha det!