2007-03-09

lägertajm!

Nu är det snart dax för läger, kl 17 i eftermiddag åker vi. 25 glada musikkonfirmander, tre ledare, kantor och jag. Det ska bli riktigt kul!
Helgen kommer innehålla pass om människovärde (rasism, dödsstraff, abort mm), mycket sång och skoj, och naturligtvis Melodifestivaltittande för de som så önskar. Vi kommer också hinna med en kvällsmässa (Per Harlings Mässa i Viston kommer till användning igen, så slipper jag titta på noterna ;o), några andakter och utelekar. Mm, en härlig helg hoppas jag.

7 kommentarer:

Madicken sa...

Härligt med läger!! Hoppas ni får bra väder.

Maria sa...

Tack! Just nu ser det rätt illa ut vädermässigt, men vi får väl se. Lite fukt har å andra sidan aldrig skadat nån...:o)

Cecilia sa...

åh! Ska tämka på er. Hoppas allt går bra...
För min del blir det konfaläger nästa helg!
(Får se melodifestivalen ensammen!!!)

kantorn sa...

25 konfirmander, 3 ledare och kantor.... Spännande indelning :-)

Kantorn är varken konfirmand eller ledare. Kantorn är kantor och inget annat ;-)

Maria sa...

Lite stingslig, käre kantor? Med ledare menade jag ungdomsledare, inget annat. Kantorn är förstås också ledare, men är ju ändå där som anställd (liksom jag) och inte "frivillig". Egentligen skulle jag förstås snarare använda hennes namn än hennes titel, men jag gillar inte att lägga ut namn här i bloggen, så då blir det i vilken egenskap personer dyker upp här, och i det här fallet var det i egenskapen kantor. En annan gång kommer hon komma med som kollega eller vän.
Men troligtvis inte som ledare, eftersom hon inte är oavlönad och under 25... ;o)

kantorn sa...

Titeln Kantor är ju det finaste vettu ;-)
Närå....jag förstår precis hur du menar. Måste ju hålla på mitt lite bara.

Gött å höra att det gått bra med allt. Min kollega församlingspedagogen som varit på läger med en grupp i helgen hade torkat upp efter flera barn som åkt på vinterkräksjuka....inte så kul, men hon själv har klarat sig än så länge.

Allt gott!

Maria sa...

Allt gott själv, kantorn! Jodå, jag vet att lite hållande på sitt inte är fel, kan bara inte låta bli att retas en gnutta *ler* Jag tycker också att det är bra fint att vara kantor (och i mina ögon bättre är musikdirektör eller diplomorganist eller vad 17 de mer titelsjuka, och förvisso högskoleutbildade, kallar sig).
Fast bäst är det ju förstås att vara präst...