2007-03-13

utmanad - igen

Blev utmanad av såväl Madicken som fru Babsan. Och förvisso har jag gjort en dylik meme tidigare, men vi kör väl igen då.

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag räknar bokstäver i ord och meningar, och buntar ihop dem fem och fem tills jag fått jämna femtal. Mest när jag är stressad. En fördel finns det med denna knasighet, och det är att allt skrivande av skyltar har blivit enklare, då jag omedelbart ser hur många bokstäver som ska in, och vilken bokstav som är i mitten.
2. Jag avskyr verkligen tobaksrök, och därmed dessvärre alla människor som röker i min närhet (när jag inte har en chans att komma undan, t.ex. i bankomatkön).
3. Jag kan löjligt mycket om nordamerikanska indianer. Ett tag kunde jag minst en stam för varje bokstav i alfabetet, utom r, å, ä och ö.
4. Jag kan nästan inte äta varm mat på morgonen. Utom gröt.
5. När jag vill koppla av på en ledig dag åker jag in till stan. Massor med folk och högt tempo är mer avkopplande för mig än ett tomt hus och långsamhet.
6. Jag gillar verkligen inte husmanskost. Ju mer främmande, desto bättre, i själva verket.

Och så ska den vidare...hm...
Jonatan
Cissi
Fredrik
Ola
Marta
Mattias

6 kommentarer:

séra Jónatan sa...

Beklagar! Kan inte göra sådana saker: se http://typ.nu/blogg/2007/03/har-ingen-aning.html

Maria sa...

*ler* Nåja, det var värt ett försök. Själv gillar jag utmaningarna, det är roligt att se vilka svar andra ger på samma frågor man själv funderat över.

kantorn sa...

Du skulle pröva vår japanska gryta med bla kyckling och ingefära. till detta serveras nudlar. Med pinnar förstås. :-) Det är jättegott!!

Välkommen

Madicken sa...

Jag gillar inte heller husmanskost - med vissa undantag. Medelhavskost DET är gott!!!

Cecilia sa...

damn! Du snodde Fredrik!!!
Både syrran och kusinen har redan utmanats!

Cecilia sa...

sådärja! jag har nu kirrat biffen!