2007-03-18

oundgänglighet

En av de stora nackdelarna med det här jobbet är att det är så fruktansvärt svårt att vara borta. Nu är dottern lite sjuk igen, och någon av oss måste följaktligen vabba i morgon. Jag kollar kalendern.
Måndag. Två begravningar. Inte jag i morgon således.
Kollar tisdag. Påskvandringar. Uff. Om jag vabbar då sätter jag mina kollegor på pottkanten. De måste hitta en lärjunge/Maria från Magdala, och det på ett dygn. Inte lätt. Likadant på onsdag och torsdag...
Så då blir det makens elever och kollegor som råkar illa ut, om och om igen. Det känns förfärligt, men jag vet inte riktigt hur jag ska kunna göra annat.

2 kommentarer:

kantorn sa...

Samma bekymmer för oss kantorer. Jag har inte barn men har haft en jobbig vinter med mycket sjukdom.

Svårt att sjukskriva sig för vem ska då ta kören på söndag? Blir istället till att gå till jobbet fast man inte orkar, och smitta ner halva församlingen.

Madicken sa...

Ibland blir det absurt. Hade en gång en vigsel med feber i kroppen. Allt svartnade. Höll vigseltalet sittande på bönpallen. Efter välsignelsen blev det kris - tog sikte på sakristian, hann precis ut och svimmade...