2008-12-12

sakta, sakta

Idag skickades det andra av de två paketen till utlandet den här julen. Klart, avklarat, skönt. Nu ska det bli roligt att höra reaktionerna.

Och julklappsköpandet är igång. Dotterns klappar är i stort sett inköpta, systers likaså. Massor återstår, men sakta, sakta verkar den här julen bli den minst stressade på länge. Men det är lite tidigt att ropa hej, det är ännu mycket bäck att hoppa över.

Nytt för i år blir att mina föräldrar och äldsta syster kommer och firar julafton med oss. Roligt! Min familj har aldrig varit särskilt besvärlig vad gäller måsten och traditioner, och jag sade redan vid inbjudan att om det är något speciellt de bara måste äta får de ta med det själva. Easy peasy. Hoppas jag, i alla fall. Till de stora trevligheterna den här julen hör att jag troligtvis får med mig syster till midnattsmässan. Det är nog första gången. Never too late to get religion...*ler*

Inga kommentarer: