2007-08-18

all about me

Ja, jag gillar listor och memen. Här kommer en jag snodde från prästfruarna.

1. Vilken svordom använder du mest?
Eh...när jag använder dylika brukar jag inte riktigt tänka över vilken jag väljer, så jag vet inte riktigt. Nåt fult, antar jag.

2. Äger du en iPod?
Nope, har Walkman-mobil.

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
En halvtimme innan den måste, så jag kan ta en morgonpromenix all by my lonely.

4. Hur många resväskor äger du?
En välanvänd ryggsäck och en kabinväska.

5. Använder du flip-floppar?
Oh ja, så ofta jag kan!

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
Affären jag går förbi när jag kommer på det, ofta ICA Supermarket på Södra Förstadsgatan.

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Beror på resultatet.

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
En skojig Bollywoodfilm på SVT, vet inte vad den hette.

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Ensam - med vän, är familjen med - med barnfamilj.

10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En cykel, sedan lösa ut våra lån.

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Min mamma, troligtvis.

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, tack och lov.

13. Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
The Knife, tror jag, maken har varit på den.

14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Bono. Alltid Bono.

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall vad?
Ja.

16. När var senast någon stötte på dig?
*ler* På väg hem idag, men det räknas knappast, han var full och vi var två trötta småbarnsmammor med vagnar och värkande ryggar.

17. Vad åt du till middag senast?
Middagen igår var grillad kyckling, piroger, bröd, vitlökssås, oliver, sesambröd, och till efterrätt melon.

18 Använder du huvtröjor?
Ja, min bruna collegejacka.

19. Kan du vissla?
Ja.

20. Vem var den senaste som ringde dig?
Min syster.

21. Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Den snabbaste berg- och dalbanan de har, helst i trä.

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Ja, varför skulle de låta bli om just mig?

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
040

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Hehe, är ju uppvuxen under 80-talet när vinjetten till Anslagstavlan var det häftigaste som fanns, näst professor Baltasar, så nej.

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Rätt stort, och mycket trist.

26. Hur många syskon har du?
Två.

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej.

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen, men bra många repliker till Life of Brian och Robin Hood: Prince of Thieves (sheriffens repliker!).

30. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Många. The Sparrow av Mary Doria Russell på senaste tid, God Natt Mister Tom när jag var yngre.

31. Tycker du att du är attraktiv?
Ibland.

32. Vad är du allergisk mot?
Dumhet.

33. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Äter bara kyckling och fisk, och ja.

34. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Vet inte riktigt.

35. Äger du några popband t-shirts?
Två synnerligen slitna U2-tröjor.

36. När flög du senast?
Hem från London i juli.

37. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Tre.

38. Läser du för skojs skull?
Ja, varför annars?

39. Pratar du några andra språk?
Engelska, danska, en smula franska, ganska ok spanska och lite kinesiska.

40. Diskar du din egen disk?
Oftast gör maken det.

41 Har du gråtit offentligt?
Ja. Alldeles för många gånger.

42. Har du en stationär dator eller en laptop?
Både och.

43. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Det går inte att låta bli.

44. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Nä, det räcker med den jag har (som dock borde fyllas i, och eftersom jag verkligen inte gillar smärta drar jag mig för det).

45. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nä, det behövs inte, även om det väl kan vara trevligt.

46. Kan du kasta macka?
Jupp.

47. Vad har du med dig in på bion?
Foxkola.

48. Vem var din favoritlärare och varför?
Sven-Åke, engelska. Han hade en fantastiskt sinne för humor, och utmanade verkligen oss som var duktiga.

49. Har du dejtat någon av en annan religion?
Ja, faktiskt, en sekulariserad muslim.

50. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Engelska (se 48), bild och SO-ämnena.

51. Vilken är din favoritdrink?
Allt som inte smakar för mycket sprit, en svag GT är mums.

52. Vilken är din mammas hemstad?
Hon kommer från Västerås, bor i Helsingborg.

53. Din pappas hemstad?
Luleå, och Skjern på Jylland.

54. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
33.

55. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja. Stavningsfascist av rang.

56. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Ingen filmpräst i alla fall. Skulle gärna vara som den coola feminist-lobbyisten i West Wing (hon som dejtar Josh, och som sedan gick vidare till att bli marijuanalangande förortsmorsa i Weeds).

1 kommentar:

Jeez sa...

Ack ja. Kan inte låta bli att bli extra tacksam för maken -än en gång!