2007-04-28

arg och ledsen

Igår vabbade jag. Nåja, var ledig, men barnet var sjukt, så det kändes som vab i alla fall. Detta orsakade att alla de saker jag tänkt titta på, prova och lite allmänt fingra på blev uppskjutna till idag.
Dagen idag började i och för sig mycket trevligt. Jag och den nu mycket piggare dottern åkte till Folkets park i Malmö där det reds på ponny, plaskades i dammen, åktes karuseller, fikades osv, tills barnets far dök upp och avlöste mig. Äntligen lite egentid!

Promenerade iväg till Triangeln. Hann knappt in förrän någon oerhört osympatisk skitstövel plockade min mobiltelefon från väskan. Tjyven fick dock inte tag i min plånbok eller tågkort. Jag gick omedelbart iväg till Telenorbutiken och spärrade sim-kortet, fast besluten om att den lede långfingrade svinpälsen inte skulle få förstöra min dag. På rätt bra humör, trots allt.

Köpte ett par skor. Sedan fortsatte dagen vara förfärlig.
Kavajen jag hade bespetsat mig på var naturligtvis slut. I hela Malmö. Och kjolen jag ville ha tillverkades bara upp till storlek 42! Och alla expediter jag träffade var snorkiga, och det blev kallare hela tiden. Till slut förde min jakt på kavajen mig till Burlöv (utan napp, med snorkigaste expediten hittills - hallå? Det är inte direkt Saville Row vi talar om här), och där gav jag upp och ville ringa maken så att han kunde hämta sin ledsna fru, men icke.
Inga telefonautomater.
Inget öppet ledningskontor.
Coop Forums kundservice hjälpte den snyftande Maria, men då svarade inte maken (som hade försökt ringa många gånger, visade det sig senare, och blivit allt mer övertygad om att jag hade råkat illa ut).

Ledsen Maria åker hem.

Och mest arg är jag på... Lindex. Orimligt - jag vet. Men nu är det så.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Huvva! Det låter som en av de dagar man bara vill lägga till handlingarna! Hoppas det går bra med mobil, kjol och annat...

Cecilia sa...

Skickar tonvis med sympati.
Nytt nummer är antecknat.
Citerar en, iofs rätt dålig, låt men ändå: I morgon är en annan dag

Maria sa...

Tack för medkänslan, båda två! Som min kloka lilla syster sa: Även dåliga dagar är 24 timmar långa.

Anonym sa...

Beklagar att din dag sög så jävligt, hoppas att nästa blir bättre. Vissa dagar skall man bara inte gå upp ur sängen, trist bara att man inte vet det förrän efter det är för sent