2007-04-14

duktig

Prästflickan är duktig idag. Istället för att skamlöst utnyttja det faktum att hon inte har några konkreta uppgifter idag, trots att hon är i tjänst, och ligga ute i solen, sitter hon inne på jobbet och förbereder gudstjänst efter gudstjänst.

Jag (japp, slut på tredje person, är ju trots allt inte kunglig, vad jag vet) bestämde mig för att detta var det smartaste sättet att hantera den uppsjö av gudstjänster och andakter som ligger framför mig, men motivationen är väl inte på topp hela tiden. Men jag kämpar på, och snart har jag åtminstone satt nån psalm till var och en, och tänkt runt tema till allihop. Mm, jag är duktig.

Och under tiden ligger min trevliga lilla telefon bredvid och underhåller mig. Högtalarna är riktigt bra, trots formatet, och jag har fått plats med 132 låtar! Nu - ABBA med Fernando. Snart Aretha.

2 kommentarer:

kantorn sa...

Om det är en tröst kan jag meddela att det regnar på Mallorca. Varmt och skönt visserligen men regn...Ösregn!

Maria sa...

*morr*